Usein kysyttyä

Usein kysytyt kysymykset ja vastaukset aina verkkokaupasta asiakastilin avaukseen ja laskutukseen.

Kuka voi avata tilin Onniselle? Miten toimin?

Asioidaksesi meillä tarvitset yrityskohtaisen asiakastilin. Asiakastilin avaaminen edellyttää siis voimassa olevaa Y-tunnusta. Tee tilihakemus verkossa

Kuinka kauan tilin avaaminen kestää?

Nopeimmin tilin avaus onnistuu sähköisillä pankkitunnuksilla, ja asioinnin voi aloittaa välittömästi.

Mitä eroa on luotollisella tilillä ja käteistilillä?

Käteistilillä voit ostaa ja noutaa tuotteita Onninen Express -myymälästä ja ostaa verkkokaupasta. Käteisasiakkaana maksat tuotteet yleisimmillä maksukorteilla.

Luotollisen laskutustilin kautta tilauksen voi lisäksi noutaa tai tilata toimituksena suoraan työmaalle. Laskutustilin kautta pystymme toimittamaan myös erikseen tilattavia tuotteita.

Luotollisella laskutusasiakkaana voit maksaa verkkokaupassa joko laskulla tai yleisimmillä maksukorteilla.

Miten muutan käteistilin laskutusasiakkuudeksi

Muutat käteistilin kätevimmin laskutustiliksi täyttämällä verkossa luottotilihakemuksen.

Kuinka päivitän asiakastietojani?

Ole yhteydessä Keskon talouspalveluihin tämän linkin kautta.

Yrityksen Y-tunnus muuttuu. Miten tämä vaikuttaa Onnisen asiakastiliimme?

Y-tunnuksen muuttuessa tee uusi tilihakemus

Voinko tilata tuotteita ilman asiakastiliä?

Et voi. Tarvitset yrityskohtaisen asiakastilin. Voit avata asiakastilin verkossa.

Unohdin verkkokaupan salasanani. Mistä saan uuden?

Voit asettaa uuden salasanan osoitteessa onninen.fi/palauta-salasana

Kirjautuminen verkkokauppaan ei onnistu? Keneen otan yhteyttä?

Jos olet unohtanut salasanasi tai tunnuksesi, yritä ensin salasanan palautusta itse. Muussa tapauksessa ota yhteyttä [email protected] tai soita 020 485 6000

Kuka voi avata tunnukset Onnisen verkkokauppaan ja mobiilisovellukseen?

Onnisen asiakkaat voivat hankkia tunnukset verkkokauppaan osoitteessa onninen.fi/kirjautuminen

Samat tunnukset käyvät myös myymäläkeräilyyn tarkoitettuun mobiilisovellukseen.
Tunnusten luontia varten tarvitset asiakasnumerosi, nimitiedot, sähköpostiosoitetiedot. Myös yrityksesi pääkäyttäjä voi luoda tunnukset. Lue lisää eritasoisista käyttäjäoikeuksista ja pääkäyttäjätoiminnosta digitaalisten palveluiden sivulta.

Pystyykö käteistiliasiakkaana tilaamaan verkosta?

Kyllä. Käteistiliasiakas voi ostaa verkkokaupasta korttimaksulla (Visa, Mastercard).

Miten toimitusosoite muutetaan verkkokauppatilaukseen?

Voit vaihtaa toimitusosoitteen ostoskorivaiheessa, tai lisätä kokonaan uuden toimitusosoitteen.

Mistä näen verkkokaupassa kaapelinpätkien saatavuuden?

Kaapelinpätkien saatavuutta ei toistaiseksi näe verkkokaupasta. Jos tarvitset esimerkiksi 2 x 100 metrin mittapituudet, tulee tuote lisätä kaksi kertaa ostoskoriin ja asettaa kummallekin riville tilausmääräksi 100 metriä. Mittausmaksu veloitetaan myyntiehtojen ja asiakassopimuksen mukaisesti.

Mitä tilauksen viitekentät ovat ja mitä niihin syötetään?

Tilaukselle voi syöttää yksittäisiä tilausrivejä koskevia viitteitä ja koko tilausta koskevia laskuviitteitä.

Mitä ostoslistat ovat ja miten ne toimivat?

Ostoslistoille voit kerätä helposti tuotteita myöhempää käyttöä varten. Voit jakaa listoja yrityksenne muiden käyttäjien kanssa. Näin esimerkiksi työmaalle tarvittavat tuotteet löytyvät yhdestä paikasta. Tutustu myös projektilistoihin, joiden avulla voit suunnitella työmaan tavaravirtoja. Toiminnot ovat käytössä vain kirjautuneille käyttäjille.

Verkkokaupan toimitusosoitteissa on päättyneitä työmaita, jotka pitäisi poistaa. Miten toimin?

Voit poistaa Itse luomasi toimitusosoitteet verkkokaupassa kohdassa "Käyttäjäprofiili" > "Toimitusosoitteet". Muista kirjautua ensin sisään. Yrityksen toimitusosoitteet tulevat asiakkaan perustiedoista. Ilmoita näiden kohdalla muuttuneet tiedot Keskon talouspalveluihin tämän linkin kautta.

Miksi kaikkia verkkokaupassa olevia tuotteita ei pysty ostamaan sieltä?

Kaikkia tuotteitamme ei löydy varastostamme, vaan ne tilataan laajan toimittajaverkostomme kautta asiakkaan tarpeeseen. Näiden tuotteiden osalta hauamme varmistaa tuotteen soveltuvuuden, toimitusajan sekä hinnan myyntimme kautta. Verkkokauppaan tulee kuitenkin koko ajan lisää tuotteita suoraan ostettavaksi.

Mistä saan ladattua sähköisen hinnaston tai alennustiedoston?

Päivitämme kuun alussa verkkosivuillemme tuote- ja listahintatiedostot OVT-muotoisina sekä listahinnastot Excel-muotoisina. Lataa hinnastoja.

Mikäli käytössänne on jokin urakointiohjelmisto, tarvitset tuote- ja listahintatiedostojen lisäksi yrityskohtaisen alennustiedoston, jotta hinnat ovat oikein järjestelmässänne. Suosittelemme lataamaan alennustiedoston säännöllisin väliajoin. Voit ladata tiedoston verkkokaupassamme "Profiili"-painikkeen takaa. Kirjaudu verkkokauppaamme.

Mikäli haluatte räätälöidä nettohinnaston yrityksenne tarpeita vastaavaksi, voitte tehdä sen myös kirjautumalla verkkokauppaamme.

Haluasin pyytää tarjouksen Onniselta. Keneen olen yhteydessä tarjouspyyntöjen osalta?

Ole yhteydessä omaan myyjääsi. Löydät yhteystiedot kirjautumalla verkkokauppaan sisään.

Keneen olen yhteydessä, jos en tavoita omaa myyjääni?

Mikäli et tavoita omaa vastuumyyjääsi, voit asioida myös verkkokaupassa tai etsiä toisen henkilön myynnin yhteystiedoista.

Mistä saan lisätietoja tuotteista?

Löydät verkkokaupastamme kattavat tuotetiedot. Mikäli kaipaat lisätietoja, ole yhteydessä omaan myyjääsi tai myyntipalvelunumeroon. Löydät oman myyjäsi tiedot kirjautumalla verkkokauppaan.

Myynnin yhteystiedot

Mistä löydän tuotteiden asennusohjeita?

Tarkemmat tiedot tuotteesta löytyvät verkkokaupasta tuotehaun kautta. Mikäli tätä kautta ette löydä tarvitsemaanne tietoa olethan yhteydessä omaan myyjääsi.
Kirjaudu verkkokauppaan

Mistä löydän tietoa tuotteiden takuuajoista?

Otathan yhteyttä myyjääsi, tai asiakaspalvelukeskukseen [email protected] p. 020 485 6000

Millaisia toimitusvaihtoehtoja Onninen tarjoaa?

Tutustu Onnisen tarjoamiin tilaus- ja toimitusvaihtoehtoihin. Huomioithan, että tilausajat saattavat vaihdella tuotteen saatavuudesta ja valitusta toimitustavasta johtuen. Ole tarvittaessa yhteydessä myyjään.

Mitä tilauksen viitekentät ovat ja mitä niihin syötetään?

Tilaukselle voi syöttää yksittäisiä tilausrivejä koskevia viitteitä ja koko tilausta koskevia laskuviitteitä.

Voinko esittää toivomuksen kuljetukseen/rahtiin liittyen? Esim. kuljetusohje tai puhelinnumero.

Kyllä, jos toimitustapana on Onnijakelu. Vastaanottajan nimi ja puhelinnumero tulevat automaattisesti käyttäjätunnuksen takaa. Muun tyyppisissä jakeluissa ota aina yhteyttä myyntiin ja keskustele tarpeistasi.

Onninen Express -myymälät ovat auki maanantaista perjantaihin. Päivittäiset aukioloajat vaihtelevat hieman myymälöittäin. Tarkista myymäläkohtaiset aukioloajat myymälähaustamme.

Miten teen reklamaatioilmoituksen ilmalämpöpumpuista, split-laitteista tai aurinkosähkötuotteista?

Löydät reklamaatiolomakkeet suomeksi ja ruotsiksi linkkien takaa:

Reklamaatioilmoitus, esim. kylmän tuotteet ja tarvikkeet

Reklamationsanmälan, t.ex. kylprodukter och tillbehör

Reklamaatioilmoitus, Panasonic-ilmalämpöpumput
Lataa lomake omalle tietokoneellesi ja lähetä sähköpostin liitteenä lomakkeessa ilmoitettuun osoitteeseen

Reklamaatioilmoitus, muut ilmalämpöpumput ja split-laitteet

Reklamationsanmälan, andra luftvärmepumpar och split

Aurinkosähkötuotteiden reklamaatioilmoitukset

Mistä löydän split-vuosihuoltoraporttipohjan ja split-käynnistyspöytäkirjan

Voit ladata pohjat linkeistä:

Split-käynnistyspöytäkirja

Split-vuosihuoltoraportti

Haluatko lukea tuoreimmat uutisemme?

Tilaamalla Onnisen sähköpostiuutiskirjeen pysyt selvillä ajankohtaisista aiheista ja tuoteuutisista. Lisäksi saat hyvissä ajoin tietoa tulevista kampanjoistamme. Sinulla ei tarvitse olla Onnisen asiakastiliä tilataksesi kirjeen.

Kirjeen tilauksen yhteydessä pyydämme sinua valitsemaan tuotealueen, josta olet erityisen kiinnostunut. Voit perua sähköpostimarkkinointiluvan minkä tahansa vastaanottamasi kirjeen alareunassa olevasta linkistä.

Tilaa uutiskirjeemme täällä

Kysy lisätietoa myyjältä