Apua verkkoasiointiin? Katso videot ja anna Lepin auttaa!
Käyttäjätunnuksen luonti
Hakutoimintojen hyödyntäminen
Tilauksen tekeminen
Tilaushistorian selaaminen
Helppo verkkoasiointi
Tuotetietoihin tutustuminen
Toimitustavan valinta
Ostoslistojen hyödyntäminen
Verkkokaupan laajat tuote-, saatavuus- ja hintatiedot auttavat oikeiden tuotteiden valinnassa ja vertailussa. Tiedot tuotteista ovat saatavilla koska vain – myös poistuneista tuotteista. Tutustu Onnisella myytäviin tuotemerkkeihin.
Tilauksen teko on nopeaa, ja töiden suunnittelu ennakkoon helpottuu. Lisäksi ostoslistat ovat jaettavissa muille yrityksen ostamisesta vastaaville. Saat tavaralogistiikkaan tehoa mm. ostoslistojen ja uusintatilausten avulla.
Verkkokaupassa on:
- tuotehaku
- tekninen tuotetieto ja -kuvat, mittapiirustukset, esitteet, asennusohjeet
- hinta
- reaaliaikainen saatavuustieto
- ostoslistat
- viitetiedot
- tilaushistoria
- pääkäyttäjärooli yrityksen käyttäjätilien ja oikeuksien hallintaan
- asiakaskohtaiset nettohinnastot
- alennustiedostot
Verkkokauppaamme on mahdollista tilata eritasoisia tunnuksia riippuen käyttäjän roolista yrityksessä. Tutustu erilaisiin tunnuksiin alla ja tilaa tunnus täältä. Tunnusten hyväksymisestä lähetetään käyttäjälle sähköpostiviesti, jonka jälkeen tunnukset ovat välittömästi käytettävissä.
Täyden osto-oikeuden tunnus
- mahdollistaa ostojen tekemisen verkkokaupassamme
- edellyttää käyttäjältä yrityksen tilausvaltuuksia
Myymäläasiointiin tarkoitettu tunnus
- mahdollistaa myymäläkeräilyjen tekemisen mobiilisovelluksellamme
- ei oikeuta verkko-ostojen tekemiseen
- asiakaskohtaiset hinnat piilotettu
- avoin kaikille asiakkaillemme
Pääkäyttäjätoiminto
- voidaan liittää yrityksen olemassa olevaan tai avattavaan verkkokauppatunnukseen
- mahdollistaa yrityksen verkkokauppatunnusten ja käyttöoikeuksien muokkaamiseen, uusien käyttäjäpyyntöjen hyväksymisen sekä uusien käyttäjien luomisen
- mahdollistaa myös yrityksen kaikkien verkkokauppakäyttäjien tarpeisiin luotavien toimitusosoitteiden ylläpidon
Perehdytyksen pääkäyttäjätoimintoon löydät täältä.
Mikäli olet kiinnostunut pääkäyttäjäoikeuden hankkimisesta jollekin yrityksesi verkkokauppakäyttäjistä, ole yhteydessä omaan myyjääsi tai asiakaspalveluumme: [email protected]
Pääkäyttäjätoimintoa kehitetään saamamme asiakaspalautteen perusteella.
Verkkokaupan eri käyttäjätunnuksiin voidaan tehdä myös mm. seuraavanlaisia tarkennuksia ja rajauksia: rajattu hintanäkymä, tilaushistoriaan pääsy, luottorajan näkyminen ja palveluvaraston tilausoikeus. Kysy tarvittaessa lisää omalta myyjältäsi tai asiakaspalvelustamme: [email protected]
Onnisen mobiilisovelluksen avulla hoidat tuotteiden keräilyn Onninen Express -myymälöissämme ja palveluvarastoissa hygieenisesti omalla älypuhelimellasi.
Lataa sovellus, tarkista hinnat ja vertaile tuotetietoja helposti omalla kännykälläsi myymälöissämme. Tuotteiden keräily ja asiointi kassalla sujuvat nopeammin.
Kirjautumisen avulla on aina tiedossa, kuka on tehnyt tilauksen ja missä. Laaja tuote-, saatavuus- ja hintatieto auttavat oikeiden tuotteiden valinnassa ja viitetietojen avulla laskutus menee oikein.
Lisätietoja mobiilisovelluksesta ja sen käytöstä löydät täältä (PDF).
Lataa sovellus
- Ladattavissa Android- ja iOS-puhelimille.
- Hae sovelluskaupoista "Onninen" tai "OnniApp".
- Sovellus toimii samoilla tunnuksilla kuin verkkokauppa.
Onnisen mobiilisovellus helpottaa myös palveluvaraston käyttöä. Sen avulla näkee listauksen kaikista omista palveluvarastoista ja tekee helposti kaikkien tuotteiden kulutuksen ja tarvittaessa palautuksen. Tutustu Onnisen palveluvarastoratkaisuihin.
OVT/EDI-yhteyksillä toistuva tilaaminen on helppoa, koska se tehdään yrityksen oman tutun järjestelmän kautta. Tämä vähentää virheiden määrää. Samalla automatisoitu tilausprosessi tilauksesta laskutukseen säästää aikaa.
Mikä OVT/EDI?
Termeillä viitataan organisaatioiden väliseen automatisoituun tiedonsiirtoon. Palvelu soveltuu usein ja monta tilausriviä tilaaville asiakkaille, jotka haluavat tilata oman EDI-yhteyksiä tukevan hankintajärjestelmän kautta. Tilausrivejä tulee olla tarpeeksi, jotta liittymän perustaminen ja tiedonsiirto on kannattavaa.
PunchOut-käyttöliittymällä saa Onnisen verkkokaupan valikoiman näkyviin omaan järjestelmään. Hankintojen keskittämisellä omana järjestelmään varmistetaan, että tilataan vain tarpeeseen. PunchOutin avulla luot tehokkaat hyväksyttämisprosessit ja automatisoit tilauksen, kun tilaajia on paljon.
PunchOut-käyttöliittymän edut:
- Tehokkaampaa hankintaa.
- Kustannusten hallinta – PunchOutin avulla hankinnat hyväksytetään ennen tilaamista.
- Hyväksyttämisprosessi tuo varmuutta hankintapäätöksiin ja vähentää reklamaatioita.
Mikä on PunchOut?
PunchOut on tapa ostaa ulkopuolisten kumppaneiden verkkokauppavalikoimasta tai sähköisestä tuoteluettelosta niin, että hankintaehdotukset siirtyvät asiakkaan järjestelmään omien hyväksyttämisprosessien alle. Asiakaskohtaiset hinnat, tuotetiedot ja saatavuudet ovat näkyvissä, ja valikoima on sama kuin Onnisen verkkokaupassa.